2025
Première place : Transfer Price Negotiation Game (TPNG) par Matthäus Tekathen, Hussam Al Maleh, Leonardo Abate, Josephine Guan, et Remi Arora, Université Concordia
Deuxième place : Gamifying Principles of Management Accounting par Sherif Elbarrad, Université Macewan
2024
Première place : Bridging the
gap between theory and practice in accounting education using virtual
simulation: immersion in the McLellan Microbrewery par Cynthia Allaire,
Daphné Drouin, Émilie Portelance et Hélène Bergeron, Université du
Québec à Trois-Rivières
2023
Première place : Enhancing
Digital Readiness in Accounting Curriculum through Industry-University
Experiential Learning Consulting Projects par Clarence Goh, Yuanto
Kusnadi, Benjamin Lee et Gary Pan, Université de gestion de Singapour
2022
Première place : Beyond the figures: Stimulating the
ethical reflection of tomorrow’s accountants par Cynthia Courtois et Claire-France Picard, Université Laval
Deuxième place : Financial Statement Analysis: An Online
and Interactive Digital Learning Resource for Learning Accounting par Yuanto Kusnadi et Gary Pan, Université de gestion de Singapour
2021
Première place : Mastering Excel Skills: A Web-Based Self-Marking Application, par Sherif Elbarrad, Université MacEwan
2020
Première place : Using a Student‐Generated Video Project to Teach Internal Controls, par Poh-Sun Seow, Université de gestion de Singapour
Deuxième place : Using animated videos to teach Principles of Financial Accounting, par Sherif Elbarrad, Université MacEwan
2019
Première place : Bienvenue à Virtual'Or, première ville digitale ! La ludification d'un cours en ligne en comptabilité de base, par Audrey Bistodeau et Martin Dubuc, Université du Québec à Trois- Rivières
Deuxième place (égalité) : Using a paper-based simulation game to teach the principles of cost accounting, par Sherif Elbarrad et Frank Saccucci, Université MacEwan
Second Place: ACE (Accounting Challenge) Mobile-gaming app, par Poh-Sun Seow et Suay-Peng Wong, Singapore Management University
2018
Première place : Projet d'intervention en comptabilité dans un contexte de coopération en développement international, par Nicolas Blais, Université du Québec à Trois-Rivières
Deuxième place (égalité) : Financial Literacy Workshop Development, Adaptation and Delivery, par Mary Oxner, Université Saint-François-Xavier
Deuxième place : Flipped Classroom: Supporting teaching and student learning through course videos, par Steve Janz, SAIT
2017
Première place : For educators who go "above and beyond"
to create original learning activities and to motivate students to
pursue future learning opportunities, with unique and innovative
approaches to accounting education, par Stephen Bergstrom, SAIT
Deuxième place : Advanced Management Accounting Sustainability, par Steve Janz, SAIT
2016
Première place : Turn the Tables, par Sylvie Deslauriers, Université du Québec à Trois-Rivières
Deuxième place : Consolidations and Excel, par Stephen Bergstrom, SAIT
Troisième place : Intro to Accounting: Smarties Activities, par Leanne Vig, Collège de Red Deer
2015
Première place : Identifying and Managing Control System Benefits and Costs, par Norman Sheehan, Université de la Saskatchewan
Deuxième place : A Course Designed to Help Students Succeed in their Accounting Studies, par Sylvie Deslauriers, Université du Québec à Trois-Rivières
2014
Première place : Learning Activity: Costs & Cost Management in the Fresh Egg Industry – "The Cost of an Egg," par Mary M. Oxner, Université Saint-François-Xavier
Deuxième place : Improving Accounting
Students’ Ethical Decision Making: ‘Developing Professional Codes of
Conduct Based on Personl Values’, par Norman Sheehan, Université de la Saskatchewan
2013
Première place : Learning by Doing and Reviewing, par Fred Phillips, Université de la Saskatchewan
Deuxième place : Learning Activities for the Chairmans Multitude of Measurement Techniques, par Brian Conheady, Université d'Ottawa
2012
Première place : Modeling Accounting Workplace Interactions with Text-to-Video Animation, par Fred Philips et Norman T. Sheehan, École de commerce Edwards, Université de la Saskatchewan
Deuxième place : Ethics Special Assignment par Joseph Faello, Université Lakehead
2011
Première place : Philanthropy in Accounting Education, par Marsha Huber, Université d'État de Youngstown, et Shirine Mafi, Université Otterbein
Deuxième place : Berries for Breakfast: A Teaching Analogy for the Audit Risk Model, par Chris Burnley, Université de l'île de Vancouver
2010
Première place : An Innovative Technology-Based IFRS Student Video Competition: Experientially Connecting to IFRS Expert Guest Speakers, par Mark Holtzblatt, Université Roosevelt, et Norbert Tschakert, Université des Îles Vierges
Deuxième place : Dr. PC: A Multi-media Management Control Exercise, par Norman Sheehan and Ganesh Vaidyanathan, Université de la Saskatchewan
2009
Première place : Intermediate Financial Accounting Simulation, par Fred Pries, Université de Guelph
Deuxième place: Speak Up: Redesigning Student Oral Presentations in Management Accounting Curriculum, par Mary Oxner, Université Saint-François-Xavier