2016 CAAA Annual General Meeting

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The fortieth Annual General Meeting (AGM) of the Canadian Academic Accounting Association (CAAA) will be held in Salon C, Delta St. John’s Hotel, located at 120 New Gower Street, St. John’s, Newfoundland & Labrador, on Friday, June 3, 2016, beginning at or about 5:45 p.m. (Newfoundland Daylight Time) for the following purposes:

  • To approve the minutes of the thirty-ninth AGM of 2015;
  • To discuss the Association’s audited financial statements for the year ended December 31, 2015 and the auditor’s report on the financial statements;
  • To appoint Collins Barrow of Toronto as the auditors to hold office until the close of the next Annual General Meeting;
  • To elect directors nominated by the Nominations Committee and the Special Nominations Committee;
  • To transact any other business properly brought before this meeting.

In accordance with By-Law No. 1, Section 4.01 of the Association, all other nominations for the board of directors must have been received by the CAAA office, with the written consent of the nominee(s) to serve and a nomination form signed by at least ten (10) members of the Association, at least thirty (30) days before the date of the Annual General Meeting.

All members of the Association in good standing at the close of business on May 6, 2016 are eligible to vote at the meeting or to submit signed proxies for voting at the meeting.

 To be valid, proxies must reach the CAAA Head Office no later than 5:00 p.m. (Eastern Daylight Time) on Friday, May 27, 2016.  They may be received by:

  • Email to admin@caaa.ca; or
  • Post to 1800 – 80 Bloor Street West, Toronto, Ontario, Canada M5S 2V1

 On behalf of the Board of Directors and the Management,

MLH signature

Mary Henricksen

Executive Director

 

MB signature

Merridee Bujaki

President

 

La quarantième assemblée générale annuelle (AGA) de l’Association canadienne des professeurs de comptabilité (ACPC) se tiendra au Salon C de l’Hôtel Delta, situé au 120 rue New Gower à St. John’s, Terre-Neuve-et-Labrador, le vendredi 3 juin 2016 vers 17 h 45 (heure avancée de Terre-Neuve) aux fins suivantes :

 

  • Approuver le procès-verbal de la trente-neuvième AGA de 2015 ;
  • Discuter des états financiers vérifiés de l’Association pour l’année se terminant le 31 décembre 2015, et du rapport du vérificateur sur les états financiers ;
  • Nommer Collins Barrow de Toronto comme vérificateurs en fonction jusqu’à l’ajournement de la prochaine assemblée générale annuelle ;
  • Élire les directeurs nommés par le comité des nominations et le comité des nominations spéciales ;
  • Traiter de toute autre question dûment soumise à cette assemblée.

 

Conformément à l’article no 1, section 4.01 des statuts administratifs de l’Association, toutes les autres nominations pour le conseil d’administration doivent être reçues par le bureau de l’ACPC, avec le consentement écrit des nominés et un formulaire de nomination signé par au moins dix (10) membres de l’Association, au moins trente (30) jours avant la date de l’assemblée générale annuelle.

 

Tous les membres en règle de l’Association, à la fermeture des bureaux le 6 mai 2016, peuvent voter ou soumettre des procurations de vote lors de l’assemblée.

 

Pour être valides, les procurations doivent parvenir au siège social de l’ACPC au plus tard à 17 h (heure avancée de l’est) vendredi le 27 mai 2016. Elles peuvent être envoyées :

 

  • Par courriel à admin@caaa.ca; ou
  • Par la poste au 1800 – 80 rue Bloor ouest, Toronto, Ontario, Canada M5S 2V1

 

Au nom du conseil d’administration et de la direction,

MLH signature

 

Mary Henricksen

Directrice générale

MB signature

Merridee Bujaki

Présidente